Travel Forums | ||
![]() | Get Liège travel and vacation advice from over 1,000,000 VirtualTourist members. Post a Liège travel question and get unbiased, timely answers and insights from real travelers and Liège locals. | |
![]() |
Liège Travel ForumEmail to Friend | help |
|
|
Real reviews from real travelers.
Travel Forums | ||
![]() | Get Liège travel and vacation advice from over 1,000,000 VirtualTourist members. Post a Liège travel question and get unbiased, timely answers and insights from real travelers and Liège locals. | |
| Forum | Question | Posted By: | Replies: |
|---|---|---|---|
| Liège | les incontournables, inevitable things to see Posted: Mon June 11, 2007 05:06 PM UTC
Bonjour, Hi folks!!
Je serai en Belgique du 9 juillet au 20 juillet. J'aimerais visiter la ville de Liege. Est-ce qu'il y a des trucs incontournable à ne pas manquer? Je n'aurai que le train pour me déplacer. I will be in Belgium july 9th until july 20th. I would like to visit Liege. Is there somethings that i can't miss to see? Have nice trips, bon voyage!!! Violette |
violette_ca
|
2 replies
[Reply] |
| REPLIES to LES INCONTOURNABLES, INEVITABLE THINGS TO SEE (1 - 2) |
|---|
| Liège | Re: les incontournables, inevitable things to see Posted: Tue June 12, 2007 03:23 PM UTC
if you are lucky with the weather, try to make the walking tour from up the hills. I think there are 4 walks which you can combine more or less.
They have a plan at the tourist information centre. The old city centre you can reach at the Liege palace station. for events or happenings: http://www.liege.be/cadreslg/cadvisit.htm for a view of the walk (I did it in December) http://public.fotki.com/Irisbe/belgium-1/province_
|
irisbe
|
[Reply] | |||
| Liège | Re: les incontournables, inevitable things to see Posted: Wed June 27, 2007 05:04 PM UTC
(Re) Bonjour Violette,
Pour Liège il y a les vieux quartiers d'Outre-Meuse, la montagne de Buren (300 et quelques escaliers avec une vue magnifique sur la ville au sommet) quartier de la Citadelle.Pour le shoping choisissez le quartier de l'opéra. N'oubliez la place du Palais et le tribunal ( ancien palais abbatial) Et en roture Le musée et théâtre de marionnettes à tiges de "Tchanchés" figure légendaire en quartier de la Roture. Au menu du diner demandez Les boulets de Liége (boulettes de viandes hachée agrémentée de sauce tomates enrichies de sirop de Liège (Sirop de Liège autre spécialité de la région)(Voir pages au sujet de Liège) amitiés, Jean-Pierre
|
wandeljp
|
[Reply] |
| Pages: 1 |