Travel Forums | ||
![]() | Get Weert travel and vacation advice from over 1,000,000 VirtualTourist members. Post a Weert travel question and get unbiased, timely answers and insights from real travelers and Weert locals. | |
![]() |
Weert Travel ForumEmail to Friend | help |
|
|
Real reviews from real travelers.
Travel Forums | ||
![]() | Get Weert travel and vacation advice from over 1,000,000 VirtualTourist members. Post a Weert travel question and get unbiased, timely answers and insights from real travelers and Weert locals. | |
| Forum | Question | Posted By: | Replies: |
|---|---|---|---|
| Weert | What to do when in Weert for a long weekend? Posted: Sat March 1, 2003 12:00 AM UTC
We ll be staying a long weekend in a resort near Weert. Staying in the resort all day isn t my idea of fun so my question is:
- what is worth a visit nearby? - where to go for food? not to expensive and child friendly Thanks in advance Roelien |
nighthawk
|
9 replies
[Reply] |
| REPLIES to WHAT TO DO WHEN IN WEERT FOR A LONG WEEKEND? (1 - 9) |
|---|
| Weert | Re: What to do when in Weert for a long weekend? Posted: Sat March 1, 2003 05:29 AM UTC
depends when ur going roelien als je dit weekend gaat ist carnaval overal hier, waar verblijf je? kempervennen?
groetjes carin
|
catnl
|
[Reply] | |||
| Weert | Tips from PJ Posted: Sat March 1, 2003 07:35 AM UTC
Roelien,
Je kunt heerlijk wandelen door de bossen en zandverstuivingen. Weert heeft de beste vlaaien van het land. Als je wat anders wilt zien, maak een klein rondritje door Belgie. Roermond en een oversteek met de pont ergens doet het ook goed. PJ.
|
pieter_jan_v
|
[Reply] | |||
| Weert | Re: Tips from PJ Posted: Sat March 1, 2003 08:47 AM UTC
the weekend after this one....weerterbergen of all places :-)
dank voor jullie input....k sta open voor meer :-) mmmm vlaaien
|
nighthawk
|
[Reply] | |||
| Weert | What to do when in Weert for a long weekend? Posted: Sat March 1, 2003 08:49 AM UTC
:-) pj u r in my amsterdam shopping tips
|
nighthawk
|
[Reply] | |||
| Weert | Re: What to do when in Weert for a long weekend? Posted: Sat March 1, 2003 09:06 AM UTC
Weert has old parts where you can walk and sightsee.
There's a candy manufacturer in Weert. See http://www.crestholland.nl/kidspage_nl.htm Kiddies might win a prize! Have you looked at www.weert.nl? Ignore the popups, just click Cancel. Have fun Roelien/
|
ATLC
|
[Reply] | |||
| Weert | What to do when in Weert for a long weekend? Posted: Sat March 1, 2003 09:55 AM UTC
thank you at!
tried weert.nl yesterday but my screen froze..this time i had better luck! will go look at the kiddies thing too!
|
nighthawk
|
[Reply] | |||
| Weert | Re: What to do when in Weert for a long weekend? Posted: Sat March 1, 2003 10:05 AM UTC
weert.nl is a silly site. It asks you to download some software. I ignored, then there was another popup which I ignored too.
Very user unfriendly. You could go to Maastricht though. Not very far. The Belgian border not far off either but the landscape in that particular part is rather boring. Although Bree in Belgium is nice for shopping if you want to see something else than the usual Dutch shops. Although they have Kruidvat and Blokker too. haha!
|
ATLC
|
[Reply] | |||
| Weert | Re: What to do when in Weert for a long weekend? Posted: Mon March 3, 2003 08:06 PM UTC
Hoi Roelien,
Weert is klein maar fijn. De Ulemerkt (Uilenmarkt) is het uitgaanscentrum en gezellig om een wandeling te beginnen in de binnenstad, die echter nogal doorsnee is wat betreft winkels. Buiten Weert ligt "De Ijzeren Man" (een oude naam die men baggermachines gaf) en dit recreatiegebied is erg mooi. Bossen met de zandwinninggaten en hier en daar een heideveld. Er zijn ook enkele manages, dus paardrijden zou een optie kunnen zijn. Een heel mooie stad binnen bereik is Roermond. Deze bisschopsstad heeft een prachtig bewaart gebleven binnenstad, echt de moeite waard. Verder zijn er in midden Limburg diverse kleine natuurgebieden, waar je uitstekend kunt wandelen of fietsen. Enkele zijn in een oud beekdal, waarbij soms prachtig bewaard gebleven watermolens te bezichtigen zijn. Als me nog iets te binnen schiet, ben je de eerste die het hoort. Hoe ik dit allemaal weet ... wel mijn moeder komt uit midden Limburg en ik heb nog steeds familie in Roermond, Heijthuijzen, Roggel en Weert. Jammer dat je in deze laatste nite bent tijdens het Carnaval, dat ik daar regelmatig genoten heb. Groetjes uit Arnhem, Paul
|
Pavlik_NL
|
[Reply] | |||
| Weert | What to do when in Weert for a long weekend? Posted: Mon March 3, 2003 08:14 PM UTC
paul,
bedankt voor deze info! geweldig! zal zeker proberen wat natuur te happen en ook wil ik roermond bezoeken. dank en ik zie graag uit naar meer :-) anke, ik denk dat maastricht net n brug te ver is..we hebben maar zo kort en met 3 kids .... die weten van een zwembad...lol roelien
|
nighthawk
|
[Reply] |
| Pages: 1 |