Travel Answers
Santa Elena de Uairén

change location

Did you mean?

Try your search again
    Advanced Editor View Guidelines

Be the First to Answer

• Cual es la mejor opcion (bus) a Puerto Cabello?

by lisaclememons Online Now Jan 11, 2014 at 10:12 PM

hola,

Thengo que ir a Puerto Cabello, Carabobo de Santa Elena, y debido a la inseguridad personal en las carreteras y/o terminales de buses, necesitaria llegar a esa ciudad antes de las 5 de la tarde, cuales serian mis opciones? Por ejemplo, si tomo un bus de Santa Elena a Ciudad Bolivar o Puerto Ordaz, saliendo a las 7 de la noche, llegaria al dia siguiente temprano en la manana, pero creo que llegaria de noche a Puerto Cabello. Repito, el objetivo es llegar a PUERTO CABELLO-CARABOBO antes de oscurecer. Muchisimas gracias, ZC

1 Answer Jan 15, 2014 at 7:56 AM
    • Bus to Santa Elena de Uairén

by vaclavv Online Now Sep 17, 2009 at 6:20 AM

Hi all. We need to get from Caracas to Santa Elena de Uairén while arriving to Caracas airport early afternoon. We do not want to fly due to necessity to pay for tickets using terrible oficial exchange rate when booking and paying ahead.

1. An obvious option seems to be to take one of many night buses to Ciudad Bolivar and switch to a daily bus from there. Does anybody please know the schedule of daily buses from Ciudad Bolivar to Santa Elena de Uairén? The route should be served at least by Turgar Express and San Cristobal bus companies.

2. Another and seemingly easier option would be to take a direct bus from Caracas to Santa Elena de Uairén. Yet, the buses of companies known to me - Expresos Caribe, Expresos los Llanos, Expresos Occidente - seem to leavy too early for us to catch them on the day of our arrival. Does anybody please know if there are any direct buses from Caracas to Santa Elena de Uairén leaving in the evening after 18:00?

Thanks for help.

Versión en español (esta es una traducción automática del texto por encima de Inglés):
      Hola a todos. Tenemos que llegar desde Caracas hasta Santa Elena de Uairén, mientras que llegar al aeropuerto de Caracas la tarde. No queremos volar debido a la necesidad de pagar los billetes utilizando terrible tipo de cambio oficial al reservar y pagar por delante.

1. Una opción obvia parece ser la de tomar uno de los autobuses nocturnos a muchos a Ciudad Bolívar y cambiar a un diario de autobús desde allí. ¿Alguien por favor saber el horario de autobuses a diario desde Ciudad Bolívar a Santa Elena de Uairén? La ruta debe ser cumplido por lo menos por Turgar Express y empresas de autobuses de San Cristóbal.

2. Otra opción y aparentemente más fácil sería coger un autobús directo desde Caracas hasta Santa Elena de Uairén. Sin embargo, los autobuses de las empresas que yo conozco - Expresos Caribe, Expresos los Llanos, Expresos Occidente - Leavy parecen demasiado pronto para que nos pongamos al día en el día de nuestra llegada. ¿Alguien por favor saber si hay autobuses directos desde Caracas hasta Santa Elena de Uairén salir por la noche después de las 18:00?

Gracias por ayudar.

10 Answers Aug 11, 2013 at 6:45 AM
    • cash machines

by hasbulelias Online Now Nov 19, 2006 at 3:25 PM

Hi I have a pound sterling account. does anybody know how expensive the fees are for withdrawing moneys in Santa Elena? And can u get money is USD's or just bolivares?

thanks

1 Answer Dec 6, 2006 at 1:04 PM
    • Any Info on Santa Elena de Uairen pls??

by byllblazz Online Now Jan 10, 2006 at 7:34 AM

I'm coming to Venezuela mid February to do volunteer work in Santa Elena de Uairen for a few months. I'm interested in finding out more about the town I'll be staying in. If anyone knows of a website with info, or has stayed there and can let me know about the lifestyle, I'd really appreciate it. I'm specifically interested in hearing about local museums, educational facilities and classes, music lessons, gym facilities and prices, restaurants...and anything else that may be of interest.

Thanks in advance.

Estare en Venezuela en el medio de Febrero haciendo trabajo voluntario por algunos meses, y me interesa saber mas de la ciudad. Si alguien sepa de un website con informacion, o ha pasado tiempo ahi y me puede contar lo del estilo de vida, se lo agradeceria. Me interesa particularment los museos locales, facilidades educativas y classes, lecciones de musica, gimnasios, restaurantes...y cualquier otra cosa de interes.

Mil gracias

4 Answers Jan 12, 2006 at 12:02 PM