Liège Travel Answers

change location
violette_ca's Profile Photo

les incontournables, inevitable things to see

by violette_ca Online Now Jun 11, 2007 at 10:06 AM

Bonjour, Hi folks!!

Je serai en Belgique du 9 juillet au 20 juillet. J'aimerais visiter la ville de Liege. Est-ce qu'il y a des trucs incontournable à ne pas manquer? Je n'aurai que le train pour me déplacer.

I will be in Belgium july 9th until july 20th. I would like to visit Liege. Is there somethings that i can't miss to see?

Have nice trips, bon voyage!!!

Violette

Quote & Answer
2 Answers
  • irisbe's Profile Photo

Re: les incontournables, inevitable things to see

by irisbe Online Now Jun 12, 2007 at 8:23 AM

if you are lucky with the weather, try to make the walking tour from up the hills. I think there are 4 walks which you can combine more or less.
    They have a plan at the tourist information centre.
    The old city centre you can reach at the Liege palace station.

for events or happenings:
    liege.be/cadreslg/cadvisit.h...

for a view of the walk (I did it in December)

public.fotki.com/Irisbe/belg...

Be the first to rate this answer!

Was this helpful? Quote & Answer
  • wandeljp's Profile Photo

Re: les incontournables, inevitable things to see

by wandeljp Online Now Jun 27, 2007 at 10:04 AM

(Re) Bonjour Violette,

Pour Liège il y a les vieux quartiers d'Outre-Meuse, la montagne de Buren (300 et quelques escaliers avec une vue magnifique sur la ville au sommet) quartier de la Citadelle.Pour le shoping choisissez le quartier de l'opéra. N'oubliez la place du Palais et le tribunal ( ancien palais abbatial) Et en roture Le musée et théâtre de marionnettes à tiges de "Tchanchés" figure légendaire en quartier de la Roture.
    Au menu du diner demandez Les boulets de Liége (boulettes de viandes hachée agrémentée de sauce tomates enrichies de sirop de Liège (Sirop de Liège autre spécialité de la région)(Voir pages au sujet de Liège)

amitiés,

Jean-Pierre

Be the first to rate this answer!

Was this helpful? Quote & Answer
Your Answer
Advanced Editor View Guidelines